Vanliga frågor om Event & Festvåningen

Arrangementer og banketter

Här finner du svar på några av de vanligaste frågorna vi får från våra gäster gällande event och festvåningen.
Hur anpassar ni er service för internationella evenemang?

På IVA konferens har vi internationella gäster och evenemang med stor regelbundenhet. Både personal och service är därför vana vid detta. All personal talar engelska, skyltning och kommunikation sker då på engelska.



Får man ta med egen & dryck till festlokalen?

Nej, vi har serveringstillstånd som gäller, så all mat och dryck bokas via oss och restaurang Grodan som vi samarbetar med.



Vilka kyrkor finns i närheten av er?
Erbjuder ni några specialpaket för företagsevent?

Varje event är unikt så vi offererar alla förfrågningar separat för att skapa den bästa upplevelsen vid varje specifikt tillfälle.



Finns det musikanläggning i festlokalen?

Det finns en ljudanläggning för tal och bakgrundsmusik som ingår i lokalhyran. För uppträdande och DJ/dans behövs en annan anläggning hyras in.



Kan man få hjälp med eventplanering och koordinering?

Att planera ett större event tar tid. Vi har koordinatorer och hovmästare som finns tillhands. Dessutom har vi en del checklistor som kan vara till god hjälp.



Hur kan man göra med blommor och dekorationer?

Vi kan hjälpa till att beställa blommor till borden men det går utmärkt att ta med sig själv.
Även dekoration brukar vara personligt att det kan lämnas in till oss innan eller placeras ut innan festligheterna börjar.



Vilka typer av event kan jag arrangera på IVA Konferenscenter?

Vi har genomfört allt från produktlanseringar, och företagsjubileum till modevisningar, fotograferingar och filminspelningar.
Kika gärna på vår hemsidan under fliken Event & festvåning där vi presenterar olika event, både privata och för företag.



Går det att boka Fotobås via er?

Photo booth är en perfekt aktivitet på event och bröllop.
Vi hänvisar till leverantörer som Myselfie.se eller Eventomatic.se. Finns fler på nätet.



Erbjuder ni hjälp med eventplanering och genomförande?

Att planera ett större event tar tid. Vi har koordinatorer som hjälper till med planering och beroende på omfattning rekommenderar vi en extern eventkoordinator. På plats har vi ett erfaret gäng som ser till att det hela flyter på smidigt.



Hur länge får man stanna vid fester?

Vår ordinarie kvällstid är senast 01,00 med sista dans/beställning 00,30.
Mot tillägg kan vi senarelägga tiden till 02,00.



Finns det specialutrustning tillgänglig för stora event?

Det beror lite på vad ni efterfrågar, men vi har stora möjligheter och erfarenhet av stora event.



Kan man boka lokaler för privata evenemang som bröllop eller fester?

Vår vackra festvåning lämpar sig utmärkt för alla typer av firande. Födelsedagar, släktträff, dop, bröllop och andra jubileum. Vi kan erbjuda en stor festvåning samt ett flertal mindre salonger som tillsammans skapar en stor vacker Bankettsal.



Kan IVA Konferenscenter hantera tematiska evenemang?

Vi har arrangerat många typer av tema-event, tex för olika länder med passande menyer, landsfärger, musik och blommor.
Företagsevenemang för jubileum, stora produktlanseringar och tematiska kreativa workshops.



Har ni bröllopsfester hos er?

Vi har haft både mindre och större bröllop hos oss genom åren och har god erfarenhet.
Se gärna vår checklista här för er planering. https://ivakonferens.se/wp-content/uploads/2019/02/Checklistabrolloppdf-1-1.pdf



Hur kan jag anpassa lokalen för mitt specifika event?

Flaggor, roll ups och annan merchandise kan med fördel pryda lokalen. Möblering i lokalen anpassar vi efter ert önskemål, i den mån det går.



Kan ni ordna med menykort och placeringskort vid bröllop och fest?

Vår erfarenhet är att dessa festligheter oftast har ett specifikt tema så menykort och placeringskort behöver vi få av värdparet tillsammans med en bordsplan där även eventuell specialkost finns noterad.



Kan man boka hela konferenscentret för exklusiva event?

Självklart kan ni boka hela anläggningen för ert event.



Kan man ta med egen bröllopstårta eller bokas det via er?

Det går bra vilket som. När man tar med egen tårta tar vi ut en kostnad för servering.



Finns det möjligheter för utomhusevent eller aktiviteter?

Vi har en vacker trädgård på innergården där man kan ha enklare aktiviteter. Annars finns det många spännande utmaningar att göra på stan, med hjälp av ett aktivitetsbolag.



Har ni en bröllopskoordinator?


Nej, då det beroende på storlek på festen kan vara mycket omfattande. Vi ansvarar för lokal och mat och självklart frågor kring det. Sök gärna på bröllopskoordinator Stockholm på google för att boka ett besök hos lämplig bröllopskordinator.



Hur hanterar ni säkerhetsaspekter under stora tillställningar?

Säkerhetsvakt kan hyras in vid särskillda tillfällen.



Är det möjligt att arrangera liveunderhållning eller föreställningar?

Vi har haft stand-ups, liveband, operasångerska, barnkörer och mycket annat kul.



Hur stor publik kan ni hantera för ett event?

Vår största konferenslokal har 150 fasta platser, men sittplatserna kan utökas med 10-15 lösa stolar. I vår festvåning kan 180 personer sitta vid en middag. För mingel kan vi ta ytterligare fler personer.



Finns det VIP-områden eller exklusiva utrymmen för speciella gäster?

Vi har inga VIP-områden, men erbjuder gärna ett mindre konferensrum för speciella gäster.



Vad gäller när man bokar er festvåning?

Festvåningen på IVA Konferenscenter används både för konferenser och för privata middagar och fester. Vid samtliga tillfällen gäller att all mat och dryck bokas via oss som anlitar restaurang Grodan. Här finns plats för 110 gäster och med salongerna (4 st) totalt 176 gäster. I festvåningen kan du njuta av den vackra sekelskiftslokalen, som är varsamt inredd i nyklassicistisk stil.

Här kan du läsa mer om festvåningen på IVA Konferenscenter